Teambuilding övningar i mängder!

Sådär nu börjar det bli fler och fler övningar här på bloggen! :) Här kommr en till.

Detta är kanske inte direkt en övning som man riktigt skulle kategorisera bland teambuilding övningar, men jag tycker ändå att den borde tas upp där eftersom det är en mycket givande teambuilding övning.

Det jag syftar på är Friskis och Svettis. Få med så många som möjligt på ett riktigt jobbigt friskis och svettis pass. För det första är det jätte bra för varje anställd att få röra på sig,  men framförallt skapar det en riktigt bra gemenskap att träna tillsammans! Man skapar en riktig teambuilding känsla med denna enkla teambuilding övning.

Här kommer lite olika teambuilding pass som finns på friskis och svettis! Egentligen ska man varken kalla det teambuilding pass eller teambuilding övningar, det är ju trotsallt normala gympa, spinning och core pass. Tanken med den här bloggen är ju dock att visa lite teambuilding övningar och jag tycker Friskis och Svettis passar väldigt bra dit! :)

Friskis och Svettis - Gympa

Normalt sätt finns det låg, medel, hög och pensionär intensitet på dessa pass. Jag föreslår medel då eran grupp kan ha väldigt spridda fysiska förutsättningar. Gympasn består ofta av många hopp och studds övningar, men också av en hel del styrketräning. Perfekt Teambuilding övning för att skapa riktig teambuildingkänsla!

Friskis och Svettis - Core

Core passen fokuserar mest på bål och balans, kanske inte en perfekt teambuilding övning, jag skulle hellere rekommendera gympan som bra teambuilding övning!

Friskis och Svettis - Spinning

Riktigt roliga gruppass där man får slita tillsammans! Denna teambuilding övning ger en riktigt bra teambuilding känsla! Desutom är det mycket lättare att ta ut sig när man har en bra ledare!

Här kommer några av mina tidigare teambuilding övningar som jag har skrivit om. Hoppas du hittar någon övning som passar bra!

Teambuilding Övning 1 - Falla med förtroende

Teambuilding Övning 2 - Bygga en Bro 

Teambuilding Övning 3 - Stocken

Teambuilding Övning 4 - Ta sig över Floden

Teambuilding Övning 5 - Penna i Läskflaska

/Lennart



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0