Småprat onödigt?



Tjena!

Har ni någonsin funderat på hur det här med småprat är? Jag menar är det bättre att sitta helt tyst eller att sitta och snacka om helt onödiga saker tex vädret och andra oväsentliga saker. I dagens samhälle kritiserar fler och fler småpratet. Argumenten är att man bara pratar oväsentligt struntprat som inte ger någonting.

Jag tycker det är synd! Genom att småsnacka/kallprata med någon får man ändå någon sorts överblick över en person. Vem vet kanske ni råkar trilla på ett riktigt intressant ämne som ni båda har gemensamt. Då kommer ni in i en diskussion och plötsligt har man helt glömmt bort att man egentligen inte känner personen bredvid speciellt bra. Så snacka på för fan!

En anan intressant grej är dagens mobiltelefoner, istället för att småsnacka med någon man känner lite halft, tar man upp mobilen och börjar smsa med den. Man gömmer sig i sin lilla egna värld. Samma sak gäller mp3 spelare. Jag kan till och med minnas att jag förr låtsas skrev ett sms för att det skulle se ut som att jag gjorde något. Allt för att undvika en obekväm konversation.

Egentligen borde man alltid hålla alla dörrar öppna, ett kallprat leder ofta till ingenting, men vem vet vad du kan missa om du helt struntar i det!

/Lennart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0