Övning 2


Team Building

Tjena!

Nu har jag en andra övning som jag verkligen kan rekommendera. Denna tar dock lite tid men passar lätt in om man kör en heldags teambuilding!

Övning 2 - Bygga en Bro

Man delar upp alla anställda i grupper på 4-7 personer sedan ger man dem material i form av klossar och snöre.

Klossarna=grunden för en bro
Snörena  = Stadga bron

Nu går det ut på att varje grupp skalla sammla pinnar. Pinnarna ska vara ganska små för att det ska bli kul. Ett tipps är att använda en exempelpinne i början som motsvarar maxlängden. Sedan får gruppen hur de vill använda pinnarna, snörerna och klossarna för att bygga en så stabil bro som möjligt. Efter en förutbestämmd tid testas sedan broarna av den som leder övningen. De som har byggt stabilast bro vinner! För att göra det extra kul kan man lägga till något pris till den vinnande gruppen.

Övningen påminner lite om gammla skolövningar där man tillexempel skulle bygga en så bra drake som möjligt. Jag själv hade otroligt kul senast jag körde den här övningen med en grupp. Det viktiga är att man får varje person i gruppen att tänka till och sammarbeta. Ett tipps är att använda övningen vid teambuilding för civilingenjörer och liknande målgrupper. I de grupperna tror ofta alla att de vet bäst. Då får de träna ordentligt på att lyssna till vad de andra har att säga för att komma frammåt!

/Lennart  
                              Teambuilding - bro teambuilding exercises

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0